Czy reklama z użyciem kalendarzy jest skuteczna?

Na stronie tej pojawiło się już wiele treści poświęconych kalendarzom reklamowym, przekonującym o ich znakomitych zaletach w ujęciu promocji i reklamy firmy, ale mimo wszystko są nadal osoby, które nie są przekonane o sensowności ich zakupu. Wątpliwości te biorą się z niedowierzania, że tak prosty i niedrogi gadżet może faktycznie wpłynąć na zwiększenia zainteresowania usługami oraz produktami firmy. Czy kalendarze są więc skutecznym źródłem reklamy?

Kalendarze oferowane przez firmy zajmujące się dostarczaniem druków firmowych, stały się niezmiernie popularnym sposobem na reklamowanie się wielu firm. Z roku na rok przybywa firm zainteresowanych ich zakupem, natomiast te, które zamawiały kalendarze w latach ubiegłych, corocznie zwiększają ich nakłady. Trendy te powinny już w dużym stopniu przekonywać o sensowności zakupu takich produktów promocyjnych, gdyż gdyby okazywały się one nieskuteczne, z pewnością trendy byłyby zupełnie odwrotne.

Tak wygląda kwestia zamawiania kalendarzy od strony firm przekonanych o ich wartości. W jaki sposób jednak kalendarze firmowe działają na korzyść firm reklamujących się za ich pośrednictwem?

Kalendarze jako reklama wizualna

Kalendarze jako reklama wizualna

W pierwszej kolejności, rozpatrując zalety kalendarzy reklamowych, należy wspomnieć o ich działaniu na zasadzie jednej z typów reklam wizualnych. Podobnie jak billboardy, plakaty, czy też innego rodzaju reklamy, które umieszczane są w widocznych miejscach odwiedzanych przez wiele osób, to niemal ta sama forma reklamy co kalendarze. Istnieje jednak znacząca różnica między ich formami. Żadna reklama wizualna nie łączy w sobie, a szczególnie w tak perfekcyjny sposób, względów estetycznych i użytkowych. Z reguły, wszelkie formy reklamy mają jedną, jedyną funkcję – atrakcyjne przedstawienie oferty danej firmy. W przypadku kalendarzy mamy do czynienia z połączeniem efektownej, atrakcyjnej wizualnie reklamy, z kalendarium, które jest niezbędne w zasadzie każdej osobie. Synteza tych wszystkich zalet powoduje, że kalendarze reklamowe są niezmiernie skutecznym narzędziem ułatwiającym promowanie dowolnego biznesu.

Kalendarze w relacjach między firmami

Kolejnym i ostatnim aspektem związanym z kalendarzami firmowymi jest traktowanie ich jako upominków noworocznych w relacjach między współpracującymi ze sobą firmami. Zwyczaj wręczania klientom oraz współpracownikom giftów w postaci kalendarzy z nadrukiem reklamowym pociąga za sobą co najmniej dwie korzyści. Z jednej strony już, sam gest wręczania komuś kalendarza, świadczy o tym, że dana osoba jest istotna w życiu firmy. Z drugiej strony, często dochodzi do wręcz wymiany kalendarzami firmowymi, co powoduje, że w jednej firmie znajdują się materiały promujące firmę dla niej partnerską, co bardzo dobrze wpływa na możliwość zaistnienia danej marki w świadomości klientów zaprzyjaźnionej firmy, co w oczywisty sposób poszerza grupę potencjalnych nowych klientów.

Abstrahując od kwestii stricte reklamowych, wręczanie firmowych kalendarzy, a szczególnie gdy mowa o eleganckich kalendarzach książkowych, niesie za sobą również korzyści wizerunkowe oraz wzmacnia relacje między klientami, lub kontrahentami. Możliwość wręczenia komuś podarku pod koniec roku, jest również okazją do spotkania i przypomnienia się tym klientom, którzy z usług danej firmy korzystają rzadziej, co będzie jednoznacznym sygnałem, że stale pamięta się o wszystkich klientach, bez względu na częstość składania przez nich zamówień.

Biorąc pod uwagę powyższe zalety kalendarzy reklamowych z pełnym przekonaniem można stwierdzić, że kalendarze są bardzo dobrym i skutecznym narzędziem reklamowym. Z pewnością można doszukać się jeszcze wielu zalet tego rodzaju gadżetów, ale powyższe są nie tylko najistotniejsze, ale również rozwiewające wszelkie wątpliwości związane ze skutecznością kalendarzy oraz sensownością ich zamawiania.