Odpowiedni dobór kalendarzy

Jak dobierać kalendarze książkowe pod kątem reklamy firmy

O tym, że kalendarze książkowe są bardzo dobrym pomysłem na reklamę firmy, staraliśmy się przekonać Państwa w poprzednich artykułach. Kalendarze książkowe kojarzone są z elegancją i prestiżem, co już samo z siebie nasuwa sensowność wykorzystania ich w promowaniu własnej działalności gospodarczej. Duża popularność kalendarzy książkowych w roli kalendarzy firmowych spowodowała, że firmy zajmujące się ich produkcją stworzyły bardzo obszerne, znacznie urozmaicone oferty. W ramach przeróżnych ofert, firmy mogą wybierać spośród przeróżnych wykończeń, opraw, formatów oraz innych cech kalendarzy, sprawiając, że stają się one ściśle dopasowane do wizerunku firmy. Bardzo duży wybór, to świetna wiadomość dla firm, które pragną promować się z użyciem kalendarzy, gdyż mają one wybór pomiędzy przeróżnymi kolorami, rodzajami opraw oraz innymi aspektami, które decydują o wyglądzie funkcjonalności kalendarzy.

Jak wybrać kalendarze dla swojej firmy?

Poszukiwania najlepszych kalendarzy książkowych dla danej firmy, to proces, który składa się z kilku wątków.

Wybór oprawy kalendarzy

Częstą praktyką, która towarzyszy poszukiwaniom najodpowiedniejszych propozycji na kalendarze firmowe, jest dobieranie ich pod kątem kolorystyki opraw. Firmom najczęściej zależy na tym, aby zamawiane przez nie gadżety były powiązane z firmową kolorystyką, przez co stają się one elementem nie tylko budowy wizerunku, ale również ułatwiają zakorzenienie w świadomości swoich klientów wykorzystywanych przez firmę kolorów, co pozytywnie wpływa na rozpoznawalność marki.

Producenci kalendarzy zdają sobie sprawę z takiego klucza wyboru kalendarzy, przez co starają się tworzyć swoje oferty w taki sposób, aby znajdowały się w nich kalendarze w kolorach, które najczęściej wybierane są na kolory firmowe. Może się to wydawać dość karkołomne, ale okazuje się, że większość firm decyduje się na zastosowanie w swoich firmowych barwach takich kolorów jak:

  • czerwień
  • granat
  • zieleń

Powyższe trzy kolory znajdują się w zdecydowanej większości logotypów polskich firm, przez co łatwo odnajdują one najlepszą propozycję okładek kalendarzy.

Czasami zdarza się jednak, że dostępne kolory opraw w żaden sposób nie oddają kolorystyki stosowanej w firmie, ale i na to są pewne sposoby. Najłatwiejszym sposobem na wybrnięcie z tego problemu jest wybór kalendarzy, którzy okładki są:

  • czarne
  • szare
  • białe

Powyższe kolory są bardzo uniwersalne i eleganckie, przez co świetnie sprawdzają się w roli kolorów opraw kalendarzy firmowych. Białe oprawy dają również możliwość nadrukowania pełnokolorowego logo, co umożliwia całkowite obejście problemu niedopasowania odpowiedniej kolorystyki dostępnych wzorów kalendarzy.

Wybór bloków kalendarzy

Podczas wybierania kalendarzy książkowych, bardzo istotnym jest, aby dobrze dobrać rodzaj bloku, w który będą one wyposażone. W większości przypadków należy rozważyć wybór formatu spośród:

  • A5
  • A4
  • B5

jak również rodzaj, a w zasadzie układ kalendarium:

  • dzienny
  • tygodniowy

Najprościej jest dokonywać wyborów w oparciu o własne doświadczenia, jak również doświadczenia i sugestie personelu firmy. Wybór bloku zależy w gruncie rzeczy od tego, w jaki sposób dana osoba jest przyzwyczajona korzystać z kalendarzy i jaka ich opcja będzie najwygodniejsza w użytkowaniu. Wybór bloku, mimo, że bardzo istotny w kontekście użytkowania kalendarzy, nie jest aż tak istotnym aspektem w sensie skuteczności reklamy umieszczanej na kalendarzach.

Określenie odbiorców kalendarzy

Istotnym aspektem wyboru kalendarzy jest określenie komu mają one służyć. Najczęściej firmy kupują kalendarze książkowe dla swoich pracowników oraz jako upominki dla klientów. W takim przypadku często zdarza się tak, że dla personelu firmy zamawiane są eleganckie, lecz nie prestiżowe kalendarze, natomiast dla strategicznych klientów kalendarze ekskluzywne, cechujące się prestiżowym, eleganckim wyglądem.

Bardzo dobrym pomysłem na podniesienie wartości kalendarzy w roli upominków, jest ich zakup w formie efektownych zestawów upominkowych, które sprzedawane są w pięknych pudełkach. W skład takich zestawów często wchodzi długopis z wygrawerowanym logo firmy.

Kalendarze książkowe, jeśli zostaną odpowiednie dobrane, okażą się bardzo efektywną reklamą firmy, jednocześnie stając się praktycznym gadżetem, który ułatwi pracę pracownikom.